Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Κυριακή 29 Απριλίου- Κάστρα Λεκάνης

Κάστρα Λεκάνης - Π. Καβάλας (Πεζοπορική)

Αναχώρηση  την Κυριακή 29 Απριλίου στις 07:30 π.μ. από την Πλατεία Δράμας με το λεωφορειάκι του Συλλόγου.

1η Διαδρομή: 2,5 ώρες πορείας
2η Διαδρομή: 5 ώρες πορείας

Αρχηγός: Γεώργιος Νένκογλου (κιν. 6972869330)

Από το χωριό της Λεκάνης πήραμε την άσφαλτο που περνά ανάμεσα από την εκκλησία του χωριού και την πλατεία που μας οδηγεί στην περιοχή Παναγία όπου λειτουργεί Ταβέρνα. Απο εκεί το χωματόδρομο δεξιά που οδήγησε σε μία εγκατελειμμένη μάντρα.

Αφήσαμε το λεωφορειάκι εκεί και ξεκινήσαμε την ανάβαση στο ύψωμα Χιονοβούνι (1260 μ.) στην κορυφή του οποίου υπάρχει ελλειψοειδής περίβολος φρουρίου, πιθανότατα από τα Ρωμαϊκά αυτοκρατορικά χρόνια. Η ανάβαση μας δυσκόλεψε γιατί δεν υπήρχε μονοπάτι και παρόλο που η πορεία μας προς την κορυφή ήταν εμφανής υπήρχε πυκνή βλάστηση με πουρνάρια που μας εμπόδιζε. Με τη βοήθεια του αρχηγού μας που είχε προνοήσει και έφερε μαζί του κλαδευτήρι ανεβήκαμε με μεγάλη καθυστέρηση. Κάποιοι που δοκίμασαν να ανεβούν ανατολικότερα τα κατάφεραν γρηγορότερα και μας είπαν πως υπήρχε και μονοπάτι. Από την κορυφή βλέπει κανείς στη βόρεια κατεύθυνση το Παρανέστι.

Κατεβήκαμε την κορυφή προς την κατεύθυνση του Παρανεστίου μέχρι του σημείου που συναντήσαμε ένα χωματόδρομο. Μια ομάδα πήρε το χωματόδρομο προς τα δεξιά που τους οδήγησε σχετικά γρήγορα στην αφετηρία. Οι υπόλοιποι πήγαμε λίγο αριστερότερα και αφήσαμε το δρόμο στρίβοντας δεξιά μέσα στο ρέμα. Μετά από μια δύσκολη πορεία κατηφορική στο ρέμα, χωρίς εμφανές μονοπάτι φτάσαμε σε ένα φαρδύ ρωμαικό δρόμο ο οποίος έκοβε κάθετα το ρέμα. Τον ακολουθήσαμε στα δεξιά με κατεύθυνση ανατολική. Μετά από λίγο σε σημείο που ήξερε μόνο ο αρχηγός, λίγο μετά από ένα σημείο που είχε κομμένα δέντρα, αφήσαμε το μονοπάτι και κατευθυνθήκαμε στο κάστρο του Αερικού ή Μυρτούσας, θέση ελέγχου της κοιλάδας του Νέστου και έργο του βασιλιά του Φίλιππου του Β'.

Το κάστρο είχε περίφραξη με συρματόπλεγμα και πόρτα την οποία ανοίξαμε και μπήκαμε μέσα. Αφού ξεκουραστήκαμε λίγο πήραμε το χωματόδρομο ευθεία και αριστερά από την πόρτα του κάστρου και τον ακολουθήσμε μέχρι μία στάνη. Έξω υπήρχαν ντεπόζιτα με νερό. Δε ρισκάραμε να πιούμε παρόλο που διψούσαμε και οι περισσότεροι είχαμε ελάχιστο νερό. Από τη στάνη ξεκινά μονοπάτι μέσα σε ένα ρέμα. Σε κάποιο σημείο οδηγεί σε μπαλκονάκι δεξιά από το ρέμα. Αφού βαδίσουμε αρκετά πάνω του, το αφήνουμε στρίβοντας δεξιά χωρίς να υπάρχει εμφανές μονοπάτι μέχρι που βγαίνουμε στο δρόμο για την περιοχή έντεκα βρύσες που πήρε η πρώτη ομάδα που επέστρεψε στο αυτοκίνητο. Διασχίζοντας κάθετα το δρόμο ανεβαίνουμε σε πλάτωμα ξέφωτο. Αναζητήσαμε το "μυστικό μονοπάτι", όπως το ονόμασε ο αρχηγός που θα μας οδηγήσει κοφτά στο λεωφορείο. Πρόκειται για ένα ανήλιο πέτρινο αρχείο μονοπάτι πολύ όμορφο και ευδιάκριτο, αρκεί να βρεις το ξεκίνημά του.

Λίγο πριν βγούμε στο λεωφορείο βρήκαμε στα αριστερά μας μικρό ρέμα που ευτυχώς είχε νερό. Αφού ξεδιψάσαμε φτάσαμε σε 10 λεπτά στο λεωφορείο.

Συνολική διάρκεια πορείας 8 ώρες.