Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Σάββατο-Κυριακή 19-20 Μαΐου Λουτρά Πόζαρ - Κορυφή Μπουρίκα

Πληροφορίες για την ανάβαση στην κορυφή Μπουρίκα (Υψόμετρο 1688 μ.)

Από την Αριδαία κατευθυνόμαστε για τα Λουτρά Πόζαρ και μετά το χωριό Λουτράκι λίγο πρίν φτάσουμε στα λουτρά συναντάμε διασταύρωση ακριβώς πάνω στο μεγάλο ρέμα (Ρέμα Νικολάου) που κατεβαίνει από την χαράδρα. Από αυτό το σημείο αρχίζει η πορεία (1). Ακολουθούμε το αριστερό σκέλος του δρόμου που οδηγεί στο χωριό Όρμα και μετά από 500μ αφήνουμε την άσφαλτο (2) για να ακολουθήσουμε φαρδύ χωματόδρομο που φεύγει διαγώνια. Μετά από 2.5 χλμ σε αυτόν τον δρόμο και αφού περάσουμε φυλάκιο και εικονοστάσι στο αριστερό μας χέρι, σε σημείο που ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει λίγο, ακολουθούμε δύσβατο δασικό δρόμο που ξεκινά στα δεξιά (3). Μετά από 1.2 χλμ ο δρόμος αυτός τελειώνει και ξεκινά το μονοπάτι (4) . Από αυτό το σημείο ξεκινά και η σήμανση. (1 ώρα)
Το μονοπάτι κινείται αρχικά ομαλά, είναι στενό άλλα καθαρό και ευδιάκριτο. Για τις επόμενες ώρες θα κινούμαστε πάνω και κοντά σε μια μακριά ράχη μέχρι την τοποθεσία Δοκάρι στα 1500μ. Σε λίγο κατηφορίζουμε σε ώμο (5) πάνω στην ράχη όπου συναντάμε διασταύρωση. Το δεξιό σκέλος οδηγεί στην τοποθεσία Καστανιές και στην συνέχεια κατεβαίνει στην χαράδρα. Εμείς ακολουθούμε το αριστερό σκέλος που ανηφορίζει πολύ απότομα την πλαγιά και τελικά κατηφορίζει σε δεύτερο στενό ώμο (6) με θέα την χαράδρα στα Β. Συνεχίζουμε κοντά στην ράχη με εξίσου απότομη ανηφόρα και φθάνουμε σε τρίτο ώμο (7). Σε λίγο βγαίνουμε από το αραιό δάσος και ανηφορίζουμε σε γυμνή απότομη πλαγιά. Από εδώ και πάνω το μονοπάτι ελάχιστα διακρίνεται άλλα η σήμανση είναι καλή. Το μονοπάτι κινείται με στόχο την κορυφογραμμή άλλα περνά λίγα μέτρα κάτω από αυτήν από χαρακτηριστικό ώμο (8). Στην συνέχεια η πορεία γίνεται λιγότερο απότομη άλλα εξακολουθεί να είναι κουραστική καθώς το μονοπάτι ανεβοκατεβαίνει για να παρακάμψει βραχώδεις εξάρσεις πάνω στην ράχη. Τελικά αφού περάσουμε από στενό πέρασμα (9) μέσα από βράχια φθάνουμε στο ψηλότερο σημείο της ράχης (10) στην κορυφή Μπουρίκα (1688μ). (4 ώρες)