Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Ορειβατική
1η Διαδρομή: 3 ώρες πορείας
2η Διαδρομή: 8 ώρες πορείας
Αναχώρηση: Ώρα 6:00' από την Πλατεία Δράμας (Γραφεία Συλλόγου)
Αρχηγός: Ζαχαρόπουλος Τάσος,

Περιγραφή Διαδρομής (* κατ' εκτίμηση, χωρίς να αποκλείονται αλλαγές)
Από τη θέση Άντερο παίρνουμε τον αριστερό ανηφορικό δρόμο, που είναι ο κεντρικός δασικός χωματόδρομος Ελατιάς – Φρακτού, για 1,2χλμ και στρίβουμε δεξιά σε άλλο χωματόδρομο ο οποίος μετά από 3,5χλμ μας βγάζει στη θέση «Χαράδρα 14». Συνεχίζουμε κατηφορικά πλέον έως τη θέση Ανθηρό (κορμοπλατεία) που είναι διασταύρωση χωματόδρομων και που έχει ρέμα. Κατευθυνόμαστε κάτω δεξιά όπως στρίβει ο δρόμος και σε επόμενη διχάλα κάνουμε αριστερά. Σε πολύ λίγα μέτρα φεύγει μονοπάτι στα αριστερά μας και αφήνουμε τον χωματόδρομο. Το μονοπάτι ανηφορικό μας ανεβάζει σε ~1 ώρα και 20 λεπτά στα σύνορα στην πυραμίδα 148. Αριστερά έχουμε τη Βουλγαρία και δεξιά την Ελλάδα. Η διαδρομή ακολουθεί το σύνορο σε υπέροχο ξέφωτο και καταπληκτικό λιβάδι για ~200μ. και κατηφορίζει στρίβοντας δεξιά σε υψόμετρο ~1510μ. Η διαδρομή κατηφορίζει μέσα σε δάσος πανύψηλων κωνοφόρων με εκπληκτική θέα, περνά από ρέμα που έρχεται από ψηλά και αριστερά. Αρχίζουμε να ανηφορίζουμε πάλι λίγο και βγαίνουμε σε ξέφωτο που είναι το μαντρί Ζουγρή. Από εδώ συνεχίζουμε προς τα πάνω και αριστερά μέσα σε ελατόδασος. Σε λιγότερο από μια ώρα συναντάμε το Στενόρεμα που το ακολουθούμε για λίγα μέτρα κατηφορίζοντας σχεδόν μέσα του για λίγα μέτρα και μέχρι να βγούμε σε χωματόδρομο ο οποίος σε λιγότερο από μιάμιση ώρα μας βγάζει στη μπάρα του Φρακτού. Δεξιά ανεβαίνει χωματόδρομος για το δασικό χωριό ενώ αριστερά φεύγει για το Φαρασινό ρέμα.
Μετά την μπάρα κατηφορίζουμε αριστερά στον χωματόδρομο για 100μ. και μπαίνουμε αριστερά σε μονοπάτι που κινείται κατηφορικά μέσα σε δάσος ιδιαίτερης και υψηλής αισθητικής. Το μονοπάτι στα επόμενα 2 χλμ περνάει διαδοχικά τις τοποθεσίες «συμπληγάδες», «βραχομορφές» και τέλος πάνω από ξύλινο γεφύρι που περνά το Τζάκι Ρέμα.
 Η διαδρομή αντλήθηκε από το Hellaspath
Μπορείτε να δείτε τμήμα της διαδρομής στo χάρτη.
Αποστάσεις:
1. Άντερο (υψόμετρο 1110 μ.) - Χαράδρα 14 (υψόμ. 1249)
    Απόσταση: Δασικός δρόμος 3.527 μ., χωματόδρομος 1.201 μ. Σύνολο: 4.728 μ.
2. Χαράδρα 14 - Συνοριακή πυραμίδα 148 (υψόμ. 1502 μ.) - Μαντρί Ζουγρί (υψόμ.1478 μ.)
    Απόσταση: Μονοπάτι 1.662 μ., Δασικός δρόμος 908 μ., Χωματόδρομος 5.252 μ. - Σύνολο 7.822 μ.
3. Μαντί Ζουγρί - Φρακτό Η απόσταση θα εξαρτηθεί από το σημείο κατάληξης.